Spis treści:
WSTĘP......3
ROZDZIAŁ 1. KANAŁY DYSTRYBUCJI – UJĘCIE TEORETYCZNE......5
1.1. Istota kanałów dystrybucji......5
1.2. Klasyfikacja kanałów dystrybucji......7
1.3. Zarządzanie kanałami dystrybucji w przedsiębiorstwie handlowym......13
ROZDZIAŁ 2. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BADANEGO PRZEDSIĘBIORSTWA – NEONET......17
2.1. Historia i rozwój......17
2.2. Charakterystyka prowadzonej działalności......20
2.3. Struktura organizacyjna......23
2.4. Pozycja rynkowa......25
ROZDZIAŁ 3. CHARAKTERYSTYKA I ANALIZA KANAŁÓW DYSTRYBUCJI W BADANYM PRZEDSIĘBIORSTWIE – NEONET......28
3.1. Metoda i narzędzia badawcze......28
3.2. Analiza bezpośrednich kanałów dystrybucji......30
3.3. Analiza pośrednich kanałów dystrybucji......33
3.4. Narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie kanałami dystrybucji......39
PODSUMOWANIE I WNIOSKI......43
BIBLIOGRAFIA......46
SPIS TABEL......49
SPIS RYSUNKÓW......49
SPIS WYKRESÓW......49
Celem niniejszej pracy jest analiza kanałów dystrybucji w przedsiębiorstwie handlowym NEONET. Dążono do zaprezentowania rozwiązań przyjętych w firmie w obrębie przepływu sprzedawanych przez nią produktów elektroniki użytkowej, łącznie z aspektem wspomagania tego procesu narzędziami cyfrowymi. W części teoretycznej wykorzystano obszerny zbiór literatury tematycznej, czasopisma oraz źródła internetowe z dziedziny zarządzania marketingowego i transportu. W części empirycznej posłużono się materiałami wewnętrznymi firmy NEONET, informacjami zamieszczonymi na jej stronie internetowej oraz raportami z branży. Pozwoliły one przeprowadzić badania własne na przełomie pierwszego półrocza 2022 roku.
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac