Praca licencjacka – Budowa strategii marketingowej przedsiębiorstwa - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Budowa strategii marketingowej przedsiębiorstwa
Praca dyplomowa nr 10-10__Liczba stron: 69__Cena: 280 zł
Spis treści:

Wstęp......3

Rozdział I
Podstawy marketingu......4
1.1. Pojęcie i znaczenie marketingu......4
1.2. System marketingu-mix......7

Rozdział II
Strategia marketingowa przedsiębiorstwa......14
2.1. Strategie marketingowe w strukturze strategii przedsiębiorstwa......15
2.2. Strategie oparte na kształtowaniu pola rynkowego......19
2.3. Strategia oparta na właściwościach produktu i właściwościach rynku......23
2.4. Normatywne strategie rozwoju przedsiębiorstwa......31
2.5. Strategie nakierowane na nabywców......36
2.6. Strategie konkurencyjne......38
2.7. Strategie ze względu na udział przedsiębiorstwa w rynku......44

Rozdział III
Tworzenie strategii marketingowej......51
3.1. Tworzenie strategii marketingowej......51
3.2. Narzędzia wykorzystywane do budowy strategii marketingowej......53

Rozdział IV
Plan marketingowy - przykład zastosowania strategii marketingowej......59
4.1. Analiza rynku......59
  4.1.1. Uwagi wstępne......59
  4.1.2. Konkurenci......60
  4.1.3. Rynek......61
  4.1.4. Popyt i podział rynku......62
4.2. Strategia cen......63
4.3. Strategia marketingowa......63
4.4. Strategia promocji i reklamy......63
  4.4.1. Założenia......63
  4.4.2. Reklama prasowa......64
  4.4.3. Reklama w Internecie oraz witryna Internetowa......64
  4.4.4. Ulotki reklamowe......64

Zakończenie......65
Spis rysunków i tabel......67
Literatura......68
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac
Wróć do spisu treści