Marketing
Marketing to dziedzina naukowa, która zajmuje się badaniem oraz zastosowaniem strategii i działań związanych z promocją, dystrybucją i sprzedażą produktów lub usług. Analizuje czynniki wpływające na decyzje zakupowe konsumentów z uwzględnieniem ich potrzeb i oczekiwań, jak również trendów rynkowych i działań konkurencji. Dociekania w dziedzinie marketingu dotyczą: analizy rynku i konkurencji, projektowania i wdrażania strategii marketingowych, badania skuteczności działań marketingowych, opracowywania i realizowania strategii brandingowych skierowanych na kreowanie wizerunku firmy i budowanie marki.
Badania w dziedzinie marketingu są ważne dla biznesu i gospodarki, ponieważ pomagają przedsiębiorcom lepiej zrozumieć potencjalnych klientów i stawiać czoła konkurencji rynkowej. Sprzyja to osiąganiu celów biznesowych, takich jak zwiększenie sprzedaży, wzrost lojalności nabywców i generowanie wyższych zysków. Z kolei konsumenci zyskują korzyści w postaci możliwości wyboru najlepiej dopasowanych do swych preferencji produktów i usług.