Praca magisterska – Itrapersonalne i interpersonalne funkcjonowanie młodzieży ze środowiska rodzinnego i instytucjonalnego - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Itrapersonalne i interpersonalne funkcjonowanie młodzieży ze środowiska rodzinnego i instytucjonalnego
Praca dyplomowa nr 17-04__Liczba stron: 109__Cena: 400 zł
Spis treści:

WSTĘP......4

ROZDZIAŁ 1
ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE JAKO CZYNNIK KSZTAŁTUJĄCY FUNKCJONOWANIE MŁODZIEŻY......6
1.1. Rola rodziny w wychowaniu dzieci i młodzieży......6
1.2. System instytucjonalnej pieczy zastępczej w Polsce......11
1.3. Specyfika wychowania w placówce opiekuńczo-wychowawczej......14

ROZDZIAŁ 2
INTRAPERSONALNE I INTERPERSONALNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA OSÓB W WIEKU MŁODZIEŃCZYM......21
2.1. Charakterystyka rozwojowa osób w wieku średniej adolescencji......21
2.2. Obraz siebie i samoocena dorastającej młodzieży......27
2.3. Interpersonalny i egzystencjalny wymiar funkcjonowania nastolatków......35

ROZDZIAŁ 3
METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH......41
3.1. Problematyka badań......41
3.2. Charakterystyka wybranych narzędzi......44
3.3. Zmienne i wskaźniki......45
3.4. Charakterystyka osób badanych......47

ROZDZIAŁ 4
PORÓWNANIE FUNKCJONOWANIA MŁODZIEŻY ZE ŚRODOWISKA RODZINNEGO I INSTYTUCJONALNEGO W OBSZARZE INTRAPERSONALNYM I INTERPERSONALNYM......51
4.1. Charakterystyka funkcjonowania młodych osób wychowywanych w rodzinach biologicznych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych badanych kwestionariuszem KNIIŚ......53
    4.1.1. Sposób funkcjonowania dziewcząt z dwóch środowisk wychowawczych......56
    4.1.2. Sposób funkcjonowania chłopców z dwóch środowisk wychowawczych......66
4.2. Charakterystyka kompetencji interpersonalnych dziewcząt i chłopców wychowywanych
w rodzinach biologicznych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych w oparciu o wyniki badania kwestionariuszem ICQ-R......76
4.3. Weryfikacja hipotez, dyskusja wyników......83

ZAKOŃCZENIE......87
BIBLIOGRAFIA......88
STRESZCZENIE......100
ANEKS......102
Celem pracy jest porównanie funkcjonowania, pod względem intrapersonalnym i interpersonalnym, młodzieży wychowującej się w środowisku rodzinnym i instytucjonalnym. Przeprowadzono badania, w których udział wzięli adolescenci płci męskiej i żeńskiej z placówek opiekuńczo-wychowawczych (N=30) oraz nastoletnie dziewczęta i chłopcy mieszkający i wychowujący się w swoich rodzinach biologicznych (N=30). Badania zrealizowano przy użyciu Kwestionariusza Nastawień Intrapersonalnych, Interpersonalnych i Nastawień wobec Świata, E. Wysockiej – wersja dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej (KNIIŚ) oraz Kwestionariusza Kompetencji Interpersonalnych (ICQ-R) w polskiej adaptacji M. Dawidowicz, W. Klinkosz i J. Iskra.
Możliwość zakupu wybranych części prac
Wróć do spisu treści