Praca magisterska – Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce z udziałem General Motors - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce z udziałem General Motors
Praca dyplomowa nr 12-03__Liczba stron: 92__Cena: 380 zł
Spis treści:

Wstęp......3

Rozdział 1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne - aspekt teoretyczny......5
1.1. Pojęcie i rodzaje inwestycji zagranicznych w teorii ekonomii......5
1.2. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej jako geneza BIZ......8
1.3. Klimat inwestycyjny jako czynnik kreacji BIZ......13
1.4. Promocja kraju, obsługa inwestora zagranicznego......18
1.5. Wpływ BIZ na rozwój gospodarczy kraju......19

Rozdział 2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne na świecie i w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej......23
2.1. Ogólne tendencje BIZ na świecie......23
2.2. BIZ w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Sytuacja Polski na tle regionu......25
2.3. BIZ w krajach rozwiniętych gospodarczo......29
2.4. Napływ BIZ do krajów Azji i Pacyfiku......30
2.5. BIZ w krajach Ameryki Łacińskiej......32
2.6. BIZ na kontynencie afrykańskim......36
2.7. Międzynarodowe oazy podatkowe w aspekcie BIZ......36
2.8. BIZ w Polsce w warunkach gospodarki centralnego planowania......38

Rozdział 3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w latach dziewięćdziesiątych......45
3.1. Wpływ transformacji systemowej na bezpośrednie inwestycje zagraniczne......45
3.2. Zagraniczni inwestorzy na rynku polskim......54
3.3. Instytucje i narzędzia wykorzystywane w celu przyciągania zagranicznych inwestorów......60
3.4. Rozmieszczenie BIZ w Polsce według regionów......63

Rozdział 4. General Motors inwestorem zagranicznym na polskim rynku......65
4.1. Działalność General Motors Corporation......65
4.2. General Motors Corporation na rynku polskim......67
4.3. General Motors Corporation - perspektywy na przyszłość......75

Zakończenie......78
Bibliografia......80
Załączniki......83
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac
Wróć do spisu treści