Praca magisterska – Analiza procesu wprowadzania na rynek nowej marki na przykładzie firmy Ajax Sp. z o.o. działającej w przemyśle tłuszczowym - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Praca dyplomowa
Nr 10-19
Analiza procesu wprowadzania na rynek nowej marki na przykładzie firmy Ajax Sp. z o.o.
działającej w przemyśle tłuszczowym
Liczba stron: 90        Cena: 360 zł
Celem pracy jest analiza potencjału marki produktów tłuszczowych oraz doboru jej elementów w firmie Ajax, zmierzającej się z najsilniejszą konkurencją w sektorze. Otrzymane wyniki będą pomocne w ustaleniu parametrów marki Gold Master Premium
i przydatne do zwiększenia sukcesywności efektywności oferty kierowanej do konsumentów, przyczyniając się do podnoszenia wartości rynkowej jednostki. Praca powstała przy wykorzystaniu licznych pozycji literatury przedmiotu i czasopism, bieżących raportów, analiz operacyjnych i komunikatów prasowych oraz publikacji internetowych.
Wstęp

1. Marka jako czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej
1.1. Definicja i wizerunek marki
1.2. Funkcjonalne i symboliczne elementy marki
1.3. Cykl życia marki w odniesieniu do cyklu życia produktu
1.4. Wartość marki w strategii rynkowej przedsiębiorstw
1.5. Specyfika zarządzania marką

2. Budowanie świadomości marki w branży spożywczej w Polsce na przykładzie sektora tłuszczowego
2.1. Charakterystyka i rozwój polskiego przemysłu tłuszczowego
2.2. Marki tłuszczów spożywczych
2.3. Główni uczestnicy sektora wyrobów tłuszczowych
2.4. Społeczno-kulturowe aspekty spożywania tłuszczów
2.5. Rola promocji w kreowaniu marki produktów tłuszczowych

3. Przebieg procesu wprowadzania na rynek nowej marki w firmie Ajax Sp. z o.o.
3.1. Prezentacja badanego przedsiębiorstwa
3.2. Produkty marki Ajax
3.3. Przesłanki narodzin marki Gold Master Premium
3.4. Możliwości rynku docelowego i pozycjonowanie marki
3.5. Weryfikowanie inicjatywy oferty
3.6. Motywy doboru elementów marki

Zakończenie
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz wykresów
Wykaz rysunków
Aneks
3

5
6
10
13
17
21


25
25
30
35
39
45

49
49
52
54
55
61
68

74
76
84
84
85
86
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy zagadnienia marki i jej miejsca w działalności marketingowej przedsiębiorstw. Poprzez wyjaśnienie definicji i szczegółowe zaprezentowanie funkcjonalnych i symbolicznych elementów marki ukazano intencje, jakie ma wywoływać w umysłach konsumentów. Omówiono fazy cyklu życia marki w aspekcie koncepcji życia produktu oraz wykazano wartość marki u podłoża procesu decyzyjnego. W rozdziale drugim podjęto próbę interpretacji cech charakterystycznych dla branży tłuszczów jadalnych w Polsce w odniesieniu do wywierania wpływu na świadomość marki. Zaprezentowano udział rynku tłuszczowego w całym sektorze spożywczym. Wyróżniono największych uczestników prowadzących obecnie działalność w tym zakresie oraz najbardziej konkurencyjne marki produktów. Następnie skierowano uwagę na społeczno-kulturowe przejawy stosowania tłuszczów w diecie i wyjaśniono znaczenie promocji względem tworzenia marki. Rozdział trzeci dotyczy analizy procesu wdrażania na rynek nowej marki w firmie Ajax Sp. z o.o. Przedstawiono informacje z zakresu powstania i organizacji firmy, ram prawnych funkcjonowania oraz asortymentu sprzedawanych wyrobów. W drodze dedukcji określono motywy przemawiające za stworzeniem nowej, ekskluzywnej marki Gold Master Premium. Starano się wyodrębnić obecnych i potencjalnych klientów na tle występującej konkurencji oraz zbadać możliwości wizerunku marki. Poddano monitorowaniu koncepcję inicjatywy oferty kierowanej do klientów oraz źródła selekcji istotnych składników marki.
Możliwość zakupu ratalnego oraz wybranych części prac

Prace magisterskie 2023 © Wszelkie prawa zastrzeżone
praca magisterka, prace magisterska, prace licencjacka, prace dyplomowa, całe prace dyplomowe, całe prace naukowe,
prace@pracemagisterskie.home.pl
DZIEDZINY OPRACOWAŃ NAUKOWYCH:
prace magisterka, prace licencjat, prace podyplomowe, prace mgr, opracowanie pracy naukowej, opracowanie pracy magisterki, seminaria prace magisterka, tekst prace mgr, tekst prace magisterska, streszczenie pracy magisterskiej, streszczenie pracy licencjackiej, streszcenie pracy dyplomowej, wstę pracy magisterskiej, wstep pracy magisterskiej, wstęp pracy magisterskiej, wstęp pracy licencjackiej, wstę pracy licencjackiej, wstep pracy licencjackiej
Wróć do spisu treści