Spis treści:
Wstęp......3
1. Marka jako czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej......5
1.1. Definicja i wizerunek marki......6
1.2. Funkcjonalne i symboliczne elementy marki......10
1.3. Cykl życia marki w odniesieniu do cyklu życia produktu......13
1.4. Wartość marki w strategii rynkowej przedsiębiorstw......17
1.5. Specyfika zarządzania marką......21
2. Budowanie świadomości marki w branży spożywczej w Polsce na przykładzie sektora tłuszczowego......25
2.1. Charakterystyka i rozwój polskiego przemysłu tłuszczowego......25
2.2. Marki tłuszczów spożywczych......30
2.3. Główni uczestnicy sektora wyrobów tłuszczowych......35
2.4. Społeczno-kulturowe aspekty spożywania tłuszczów......39
2.5. Rola promocji w kreowaniu marki produktów tłuszczowych......45
3. Przebieg procesu wprowadzania na rynek nowej marki w firmie Ajax Sp. z o.o.......49
3.1. Prezentacja badanego przedsiębiorstwa......49
3.2. Produkty marki Ajax......52
3.3. Przesłanki narodzin marki Gold Master Premium......54
3.4. Możliwości rynku docelowego i pozycjonowanie marki......55
3.5. Weryfikowanie inicjatywy oferty......61
3.6. Motywy doboru elementów marki......68
Zakończenie......74
Bibliografia......76
Wykaz tabel......84
Wykaz wykresów......84
Wykaz rysunków......85
Aneks......86
Celem pracy jest analiza potencjału marki produktów tłuszczowych oraz doboru jej elementów w firmie Ajax, zmierzającej się z najsilniejszą konkurencją w sektorze. Otrzymane wyniki będą pomocne w ustaleniu parametrów marki Gold Master Premium i przydatne do zwiększenia sukcesywności efektywności oferty kierowanej do konsumentów, przyczyniając się do podnoszenia wartości rynkowej jednostki. Praca powstała przy wykorzystaniu licznych pozycji literatury przedmiotu i czasopism, bieżących raportów, analiz operacyjnych i komunikatów prasowych oraz publikacji internetowych.
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac