Spis treści:
Wstęp......3
1. Marketing jako strategia wpływająca na aktywizację sprzedaży......5
1.1. Istota, pojęcie i znaczenie marketingu......5
1.1.1. Ogólne zasady marketingu......5
1.1.2. Funkcje marketingowe......7
1.2. Ewolucja i istota instrumentów marketingu-mix......9
1.2.1. Miejsce promocji w marketingu mix......11
1.3. Rodzaje i funkcje instrumentów promocji związane z aktywizacją sprzedaży......13
1.3.1. Reklama......15
1.3.1.1. Funkcje i rodzaje reklamy......15
1.3.1.2. Media reklamowe i kryteria ich wyboru......17
1.3.1.3. Programowanie działalności reklamowej w przedsiębiorstwie......20
1.3.2. Public relations jako nawigator w wyścigu informacji......23
1.3.3. Aktywizacja sprzedaży......26
1.3.4. Sprzedaż osobista - najstarszy środek promocji......30
1.4. Kierunki oddziaływania instrumentów sprzedaży......31
1.5. Instrumenty aktywizacji sprzedaży a zakup......33
2. Skuteczna reklama prasowa, czyli w jaki sposób przygotować materiały......35
2.1. Projektowanie reklamy......35
2.1.1. Slogan w przekazie reklamowym......36
2.1.2. Hasło a ilustracja - sztuka współgrania......39
2.1.3. Tekst reklamowy......41
2.2. Media relations - kształtowanie kontaktów z mass mediami......41
2.2.1. Rodzaje komunikatów prasowych......42
2.2.2. Wyznaczniki atrakcyjności informacji prasowych......43
2.2.3. Technika przygotowania informacji prasowych......43
3. Przygotowanie kampanii reklamowej nowego produktu wprowadzonego przez firmę Zibi Sp. z o.o. na rynek polski......46
3.1. Charakterystyka działalności firmy Zibi Sp. z o.o.......46
3.2. Struktura organizacyjna firmy......47
3.3. Charakterystyka branży zegarkowej, na której działa firma......50
3.4. Strategia marketingowa wprowadzenia nowego produktu na rynek......52
3.5. Instrumenty marketingowe użyte w kampanii promocyjnej......56
4. Skuteczność i efektywność wdrożonej kampanii w świetle badań......63
4.1. Badanie skuteczności kampanii wśród klientów salonu Zibi Sp. z o.o.......63
4.1.1. Organizacja badań......63
4.1.2. Analiza uzyskanych wyników badań......64
4.2. Efektywność kampanii jako zależność między nakładami a efektami......69
Zakończenie......74
Literatura......75
Spis rysunków, tabel, wykresów, schematów......76
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac