Spis treści:
Wstęp......3
Rozdział I
Dystrybucja jako element marketingu-mix......5
1.1. Istota, zadania i funkcje dystrybucji......5
1.2. Kanały dystrybucji......8
1.3. Typy kanałów dystrybucji......11
1.3.1. Kanały bezpośrednie......15
1.3.2. Kanały pośrednie......17
1.4. Projektowanie kanałów dystrybucji......21
1.5. Fizyczny przepływ produktów w kanale dystrybucji......41
1.5.1. Obsługa zamówień......44
1.5.2. Transport produktów......45
1.5.3. Użytkowanie magazynów......46
1.5.4. Utrzymywanie zapasów......47
1.6. Tendencje rozwojowe logistyki dystrybucji......49
Rozdział II
Prezentacja firmy Magro Sp. z o.o.......51
2.1. Analiza i ocena sytuacji wyjściowej firmy......51
2.1.1. Misja firmy......51
2.1.2. Wizja firmy......53
2.2. Stan prawny......55
2.3. Profil usług......57
2.4. Struktura organizacji i zarządzania......59
2.5. Struktura zatrudnienia......60
Rozdział III
Strategia dystrybucji produktów w firmie Magro Sp. z o.o.......62
3.1. Strategia marketingowa......62
3.2. Kanały dystrybucji produktów......65
3.3. Wybór kanałów dystrybucji......67
3.4. Zakres i przesłanki projektowania kanałów dystrybucji......68
3.5. Prognoza na przyszłość......72
Zakończenie......80
Wykaz tabel......82
Wykaz rysunków......83
Bibliografia......84
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac