Praca licencjacka – Przedsiębiorstwo turystyczne jako specyficzny podmiot działający w sferze usług - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Przedsiębiorstwo turystyczne jako specyficzny podmiot działający w sferze usług
Praca dyplomowa nr 10-11__Liczba stron: 51__Cena: 200 zł
Spis treści:

Wstęp......4

Rozdział 1. Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa turystycznego......6
1.1. Idee działalności przedsiębiorstwa turystycznego......6
  1.1.1. Cele przedsiębiorstwa turystycznego......6
  1.1.2. Cele jakościowe i ilościowe......7
  1.1.3. Funkcje przedsiębiorstwa turystycznego......9
1.2. Cele rynkowe przedsiębiorstwa turystycznego......10
  1.2.1. Podaż turystyczna......11
  1.2.2. Popyt turystyczny......12
1.3. Segmentacja rynku turystycznego......14
  1.3.1. Podział segmentacji rynku......14

Rozdział 2. Typy strategii występujących w przedsiębiorstwach turystycznych......16
2.1. Strategie przedsiębiorstwa turystycznego......16
    2.1.1. Czynniki wpływające na strategię przedsiębiorstwa turystycznego......17
2.2. Typy strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa turystyczne......19
  2.2.1. Koncepcja dystrybucyjna przedsiębiorstw turystycznych......20
  2.2.2. Koncepcja produkcyjna przedsiębiorstw turystycznych......20
  2.2.3. Koncepcja marketingowa przedsiębiorstw turystycznych......21

Rozdział 3. Przedsiębiorstwo turystyczne jako podmiot działający w sferze usług......24
3.1. Specyfika cech usług turystycznych......24
3.2. Rodzaje usług turystycznych......26
  3.2.1. Usługi transportowe......26
  3.2.2. Usługi noclegowe......28
  3.2.3. Usługi gastronomiczne......32
  3.2.4. Usługi przewodnickie......33
  3.2.5. Usługi wypoczynkowe......34
  3.2.6. Usługi informacyjne......36

Rozdział 4. Ocena przedsiębiorstwa turystycznego......38
4.1. Ocena przedsiębiorstwa turystycznego z punktu uwarunkowań potrzeb ruchu turystycznego......38
4.2. Ocena przedsiębiorstwa turystycznego z punktu widzenia przedsiębiorstwa......39
4.3. Ocena przedsiębiorstwa turystycznego z punktu widzenia klienta......41
4.4. Ocena przedsiębiorstwa turystycznego z punktu widzenia marketingowego......43

Zakończenie......46
Bibliografia......47
Spis rysunków i tabel......51
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac
Wróć do spisu treści