Praca licencjacka – Strategie marketingowe konkurencji - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Strategie wprowadzania na rynek nowych produktów
Praca dyplomowa nr 10-07__Liczba stron: 65__Cena: 270 zł
Spis treści:

Wstęp......3

Rozdział 1. Planowanie produktu......5
1.1. Planowanie strategiczne......5
1.2. Produkt jako element marketingu......16
1.3. Strategia produktu......22

Rozdział 2. Cykl życia produktu a strategia sprzedaży......27
2.1. Cykl zintegrowany, fazy cyklu......27
2.2. Czynniki wpływające na cykl życia produktu......29
2.3. Pozycja produktu na rynku......31
2.4. Regulowanie cyklu życia produktu......33

Rozdział 3. Strategia sprzedaży......36
3.1. Kryteria i procedura segmentacji rynku......36
3.2. Etapy procesu wyboru rynku docelowego......42
3.3. Wybór segmentu rynku......43
3.4. Plasowanie przedsiębiorstwa na rynku......46
3.5. Opracowywanie odmiennych strategii sprzedaży......50
3.6. Struktura produktów a cykl życia produktu......50
3.7. Podział produktów między fazy......51

Rozdział 4. Wprowadzanie na rynek nowych produktów......53
4.1. Znaczenie na rynku nowych produktów......53
4.2. Repartycja wielkości sprzedaży......56
4.3. Wprowadzenie i wycofanie produktu z rynku......56
4.4. Kształtowanie struktury produktów......59
4.5. Przesłanki procesu różnicowania......60

Zakończenie......62
Bibliografia......63
Spis tabel i rysunków......64
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac
Wróć do spisu treści