Praca magisterska – Marketing w małym sklepie detalicznym - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Marketing w małym sklepie detalicznym
Praca dyplomowa nr 10-04__Liczba stron: 94__Cena: 380 zł
Spis treści:

Wstęp......6

Rozdział 1. Marketing w handlu detalicznym......9
1.1. Definicje i funkcje marketingowe......9
1.2. Elementy marketingu-mix......16
1.3. Specyfika działalności marketingowej w handlu detalicznym......23
1.4. Rodzaje punktów sprzedaży detalicznej......25

Rozdział 2. Decyzje marketingowe w punkcie sprzedaży detalicznej......33
2.1. Wymiar strategiczny......33
  2.1.1. Format sklepu......33
  2.1.2. Rynek docelowy......34
  2.1.3. Pozycjonowanie sklepu......36
2.2. Wymiar operacyjny......38
  2.2.1. Kształtowanie asortymentu......38
  2.2.2. Obsługa klientów......43
  2.2.3. Projekt sklepu (merchandising)......47
  2.2.4. Polityka cenowa i kształtowanie marż handlowych......56
  2.2.5. Lokalizacja punktu sprzedaży......58
  2.2.6. Promocja......62

Rozdział 3. Studium przypadku - opis i ocena działań marketingowych wybranego sklepu......66
3.1. Analiza branży odzieżowej......66
3.2. Rynek docelowy i konkurencja......68
3.3. Asortyment sprzedażowy......71
3.4. Architektura sklepu......79
3.5. Strategia cen......81
3.6. Lokalizacja sklepu Cross Jeanswear Co.......82
3.7. Instrumenty marketingowe w kampanii promocyjnej......84

Zakończenie......87
Bibliografia......89
Spis tabel......93
Spis wykresów......93
Spis rysunków......93
Spis map......93
Spis fotografii......94
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac
Wróć do spisu treści