Spis treści:
Wstęp......4
Rozdział I. Rynek telefonii komórkowej......5
1.1. Ewolucja telefonii komórkowej......5
1.2. Potrzeby i motywy działania klientów......11
1.3. Firmy konkurujące na rynku telefonii komórkowej w Polsce......15
1.3.1. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. - Era GSM......16
1.3.2. Polkomtel SA - Plus GSM......17
1.3.3. Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o. - Orange GSM......18
1.4. Rodzaje zabezpieczeń w telefonii GSM......19
1.5. Opis usług systemowych......22
1.5.1. Połączenia konferencyjne......22
1.5.2. Zawieszenia i kolejkowanie połączeń......23
1.5.3. Przenoszenie połączeń......24
1.5.4. Blokowanie połączeń......25
1.5.5. Poczta głosowa......26
1.5.6. Wysyłanie faksów......27
1.6. Zasięg działania poszczególnych operatorów......30
Rozdział II. Usługi internetowe dla telefonii komórkowej......34
2.1. SMS (Short Message Service)......34
2.2. WAP (Wireless Aplication Protocol)......35
2.3. GPRS - technologia bezprzewodowego przesyłania danych......38
2.4. Pakiet Orange.net......41
2.5. Eranet - dostęp do Internetu......43
2.6. Plusnet - pakiet usług internetowych w sieci Plus GSM......45
2.7. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta E-BOK w sieci Plus GSM......48
2.8. Internetowe Biuro Obsługi Abonenta I-BOA w sieci Era GSM......49
Rozdział III. Usługi operatorów dotyczące biznesu......51
3.1. Telefonia komórkowa jako narzędzie promocji......51
3.2. Usługi bankowe przez telefon komórkowy......54
3.3. Zakupy i różne usługi przez telefon komórkowy......59
3.4. Pakiet Idea Meritum......62
3.5. Pakiet Era Biznes......72
3.6. Rozwiązania Plus-a dotyczące rynku biznesowego......77
Rozdział IV. Prognozy rozwoju telefonii komórkowej......79
4.1. UMTS......79
4.2. Transmisja Video......81
4.3. Bluetooth......83
Zakończenie......85
Spis wykresów, rysunków i tabel......86
Bibliografia......87
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac