Praca magisterska – Instrumenty polskiej polityki handlowej - Serwis prace magisterskie - źródło wiedzy i pomocy naukowych

prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace naukowe, opracowanie pracy magisterka, wzory prac mgr, wzory prac dyplomowych, wzory prac licencjackich, wzory prac dyplomowych, wzory prac naukowych,
prace@pracemagisterskie.home.pl
Przejdź do treści
Instrumenty polskiej polityki handlowej
Praca dyplomowa nr 07-02__Liczba stron: 129__Cena: 400 zł
Spis treści:

Wstęp......3

Rozdział 1. Charakterystyka polityki handlowej......5
1.1. Istota i cele polityki handlowej......5
1.2. Przepisy prawne dotyczące polityki handlowej......9
1.3. Formy polityki handlowej......16
1.4. Polska polityka handlowa lat 90-tych......23

Rozdział 2. Instrumenty polityki handlowej......35
2.1. Taryfowe narzędzia polityki handlowej......35
2.2. Parataryfowe bariery polityki handlowej......40
2.3. Pozataryfowe instrumenty polityki handlowej......45

Rozdział 3. Europejska polityka handlowa......51
3.1. Cele i zasady GATT......51
3.2. Rundy negocjacyjne oraz znaczenie WTO......56
3.3. Liberalizacja handlu i rozwoju stosunków handlowych: Polska - GATT (WTO)......63
3.4. Umocnienie integracji Polski ze Wspólnotą Europejską......68
3.5. Porozumienia w ramach stref wolnego handlu EFTA i CEFTA......82

Rozdział 4. Polityka dostosowawcza Polski do postanowień wspólnego rynku UE......86
4.1. Swoboda przepływu towarów......86
4.2. Przebieg znoszenia barier  przepływu pracowników......91
4.3. Swobodny przepływ kapitału......100
4.4. Założenia i realizacja wspólnej polityki transportowej......106
4.5. Kierunki zmian i przewidywane konsekwencje wspólnej polityki handlowej dla polskiej gospodarki......111   

Zakończenie......117
Bibliografia......119
Spis tabel......129
Spis rysunków......129
W rozdziale pierwszym ukazano teoretyczne podstawy controllingu, stanowiącego element wspomagania zarządzania z uwzględnieniem roli planowania, informowania, analizowania i kierowania. Zdefiniowano narzędzie controlingu, omówiono jego poszczególne rodzaje i zastosowanie. Scharakteryzowano funkcje i procedury wynikające z zastosowania instrumentów i narzędzi zarządczych, wypływających z controllingu. Rozdział drugi został poświęcony prezentacji podmiotu gospodarczego OSIKA MEBLE Spółka Jawna, poddanego badaniu i weryfikacji efektywności zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono przedmiot działalności i cele firmy, jej pozycję rynkową oraz głównych odbiorców. Opisano strukturę organizacyjną oraz wykorzystywane zasoby rzeczowe. Następnie skupiono uwagę na wyborze metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa spośród metod oceny sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz sytuacji finansowej i dochodowej. Rozdział trzeci przedstawia założenia i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, w oparciu o zaprezentowane materiały źródłowe badanej jednostki za okres lat 2016-2018, z zamierzeniem postawienia diagnozy ekonomicznej. Najważniejsze źródło dokonania analizy stanowi bilans oraz rachunek zysków i strat. Uzupełnieniem jest informacja dodatkowa oraz sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych. W rozdziale czwartym przeprowadzono badanie efektywności działalności przedsiębiorstwa OSIKA MEBLE Spółka Jawna przy zastosowaniu wskaźników ekonomicznych, służących do zbadania płynności finansowej, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. Wyznaczono poszczególne zagadnienia w tym zakresie i zaprezentowano odpowiednie formuły obliczeniowe, które w następstwie wykorzystano do zrealizowania zamierzonego celu.
Możliwość zakupu wybranych części prac
Wróć do spisu treści